Complete personal assistant
SOHO Organizer (tidigare känt som SOHO Personal Organizer) är vad du skulle kunna kalla en schweizisk armékniv av produktivitetsprogram.
Den kombinerar en kalender, adressbok, ordbehandlare, projektledare, anteckningsblock, telefonuppringare och väckarklocka i en enda användarvänlig paket. Det finns alltid en risk att kombinera så många element i en paket eftersom vissa kommer att vara bättre än andra men SOHO Organizer lyckas göra ett ganska bra jobb på alla punkter. Vad som dock är obestridligt är att SOHO Organizer har direkt inspirerats av Adressbok och på vissa områden ser det otroligt likt ut.
Du kan importera och exportera information från andra applikationer till SOHO Organizer och synkronisera allt med mobila enheter. Det finns viss förvirring dock i hur allt integreras - det är ibland svårt att växla mellan de olika komponenterna och vissa delar, som journalen, är för grundläggande för att vara värt besväret.
Om du vill samla alla dina organisatoriska uppgifter under ett och samma tak kan SOHO Organizer vara den allt-i-ett-lösning du letade efter - den är definitivt kraftfullare än Adressbok.
Changes
Lade till Mac OS X 10.7 Lion-kompatibilitet
Lade till automatisk komplettering för deltagarfält i CalDAV-konton (använder personlig databas)
Lade till funktion för att automatiskt skapa Journal-mapp för användaren om den har tagits bort
Optimerade uppdateringar av kalenderprenumerationer
Ändrade importering av iCalendar-filer så att programvaran inte längre frågar efter dess kodning och använder UTF-8 enligt iCalendar-specifikationen
Löst problem med att öppna Smart Group-redigeraren när det inte finns några grupper i databasen